Beras dari Sarawak

beras

Memang banyak beras dari Sarawak ni.. Gambar di atas ni antara sampel beras yang berasal dari Sarawak. Antaranya adalah seperti Serasan putih, Balu, Katek Merah, Kuaci Puteh, Kuaci Hitam, Kuduk, Telasih, Birieh, Mamut…

berassarawak

Bajong, Biris, Bario dan macam-macam lagi…

Number of View :3658

Halia Tambunan, Nanas Babagon, Buah Rollinia,Kayu Manis, Salak Sandakan

halia-tambunan

Gambar ini diambil semasa di Pameran HPPNK 09. Gerai pameran dari Sabah memaparkan produk-produk keluaran Dari Sabah seperti Halia Tambunan………

nanas

Nanas Babagon

rollinia

Buah Rollinia

kayumanis

Kayu Manis

salaksandakan

Salak Sandakan

Number of View :5684

Bunga Kemboja berwarna pink

kemboja

Gambar bunga kemboja ni aku ambil masa menginap di Hotel Sri Malaysia, Kuantan. Memang jarang dapat jumpa bunga kemboja warna pink ni.. Daripada pemerhatian aku, daun bunga kemboja spesis ini lebih besar dari bunga kemboja berwarna putih.

Dikatakan juga, Sari bunga kemboja dipakai sebagai pewangi setelah mandi dan juga sebagai penyegar badan.

Number of View :6533

Pameran Orkid di HPPNK 09

orkid2

Apa macam? Cantik tak orkid ni.. Salah satu gambar orkid yang menarik bagi aku semasa pameran orkid semepena HPPNK 09.

orkid21

Gambar-gambar orkid lain yang sempat aku masukkan…….

orkid3

Kepada peminat orkid mesti geram kan tengok pokok-pokok orkid ni..

orkid4

Sampai sini dulu sempatkan aku uploadkan gambar orkid untuk tatapan korang.. Kalau ada yang minat nak tengok gambar orkid yang lain.. next time boleh aku masukkan..

Number of View :10488

Teka Berat Labu ini ?

tekaberatlabu

Baru-baru ini, pameran HPPNK 09 telah berlangsung di Melaka. Pelbagai aktiviti dan pameran menarik yang terdapat di sana. Antaranya ialah meneka berat labu gergasi seperti gambar di atas ini. Hadiahnya ialah sebuah handphone yang tidak berapa canggih. He.. he..

Memang seronok teka meneka ini.. Ada yang nak meneka ke? Cubalah teka diĀ  ruangan komen di bawah ini. Tapi tiadalah hadiah menarik yang menanti anda.. Saja suka-suka je… Syarat penyertaan, anda boleh teka sekali sahaja.

Number of View :2475