Pameran Orkid di HPPNK 09

orkid2

Apa macam? Cantik tak orkid ni.. Salah satu gambar orkid yang menarik bagi aku semasa pameran orkid semepena HPPNK 09.

orkid21

Gambar-gambar orkid lain yang sempat aku masukkan…….

orkid3

Kepada peminat orkid mesti geram kan tengok pokok-pokok orkid ni..

orkid4

Sampai sini dulu sempatkan aku uploadkan gambar orkid untuk tatapan korang.. Kalau ada yang minat nak tengok gambar orkid yang lain.. next time boleh aku masukkan..

Number of View :14304

15 comments

  1. wow cantiknya, saya memang suka orkid dan ada tanam sedikit. My hubby lukis orkid di silk – batik. Saya suka semua orkid tu…lah.

  2. cantik……semua orkid tu saya ada kecuali pic yg no1,sekarang semua tgh berbunga lebat, seronok…jaga orkid ni kena sabar sikit,tapi hasil nya……..sejuk mata memandang.

  3. Salam… saya pun salah seorang peminat orkid, tapi tak tau nak menjaganya, baja jenis apa patut digunakan untuk orkid.

  4. sya banyak juga koleksi orkid. pelbagai jenis warna n bentuk. kebanyakannya dibeli daripada stall orkid sg. buluh dan angkut balik ke pahang tengah. ada juga yang dibeli di cameron highland tapi tak berapa serasi dengan cuaca kat tempat kita di bawah ni mati pula. rugi je. orkid2 daripda sg.buluh ni memang boleh dibeli. senang nak jaga n rajin pula berbunga.

  5. sy memang pengemar orkid.dah lapan thn sy bela orkid skrg ni dah 265 pasu.orkid biasa,catalia,butterfly &beberapa spesis lg.orkid ni senang nak jaga,cuma jenis butterfly susah sikit x bileh lebih air@kat panas,nanti daun lecur dan mati,klu bernasib baik keluar daun baru.spesis orkid biasa & butterfly ni bunganya tahan lama,biasanya 8-10 bln .jenis catalia x lama plg lama 3 minggu je.tapi baunya sangat wangi.setiap warna berbeza baunya.lg pun senang nak blk kg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam