July 14, 2024

Produk berasaskan avocado telah meraih populariti yang signifikan dalam dekad terakhir, dan menurut laporan terbaru daripada Transparency Market Research, pertumbuhan tahunan kompaun (CAGR) bagi pasaran ini dijangka sebanyak 6.1% dari tahun 2021 hingga 2031. Dengan nilai pasaran yang dijangka mencecah US$ 29.93 bilion pada tahun 2031. Potensi ekonomi bagi produk-produk ini nampaknya sangat menggalakkan.

Pasaran Mengikut Wilayah

Dari segi wilayah, Amerika Latin dan Amerika Utara adalah dua pemain utama dalam pengeluaran avocado. Namun, permintaan untuk produk berasaskan avocado juga meningkat di Eropah, Asia Timur, dan Asia Selatan. Pasaran di Oceania, Timur Tengah dan Afrika juga menunjukkan pertumbuhan, walaupun mungkin pada kadar yang lebih perlahan.

Bentuk Produk dan Penemuan Utama

Produk berasaskan avocado datang dalam pelbagai bentuk termasuk yang mentah/segar, diproses, dan lain-lain. Satu penemuan penting adalah populariti minyak avocado yang kaya dengan Vitamin E, yang dikenali baik untuk kesihatan jantung. Selain itu, mentega (butters) avocado berasaskan tumbuhan juga semakin mendapat tempat dalam industri makanan kerana kesedapannya dan kebaikannya.

Saluran Pengedaran

Dari segi pengedaran, terdapat dua saluran utama: bisnes kepada pengguna (B2C) dan bisnes kepada bisnes (B2B). Ini menunjukkan bahawa avocado tidak hanya popular di kalangan pengguna biasa tetapi juga di kalangan perniagaan, seperti restoran dan pembuat makanan.

Kesimpulan

Dengan pertumbuhan yang kukuh dan permintaan yang meningkat untuk produk berasaskan avocado, masa depan bagi pasaran ini nampak cerah. Peningkatan kesedaran tentang manfaat kesihatan avocado dan kepelbagaian produk yang ditawarkan adalah dua faktor utama yang mendorong pertumbuhan industri ini. Bagi pelabur dan pengusaha, ini adalah masa yang baik untuk melihat ke dalam peluang di pasaran avocado.

Number of View :308

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam