Tongkat Ali

Tongkat Ali merupakan

tumbuhan yang banyak terdapat di negara Asia Tenggara, ia merupakan tumbuhan yang bersifat panjang dan tinggi, hidup liar selama berjuta tahun di

hutan hujan tropika. Pokok ini memerlukan beberapa tahun untuk mencapai diameter batang pokok sebesar 6 inci.

Di Malaysia, tongkat ali merupakan tumbuhan yang masyur dan mujarab. Ia dapat meningkatkan sistem penahanan melalui rangsangan dan bereaksi menahan serangan luar. Produk berkualiti ini dapat menambah fungsi badan dengan menguatkan sistem imuniti.

Tongkat Ali telah mendapat pengiktifan antarabangsa tentang khasiatnya terutama untuk meningkatkan tenaga (tonik) dan bertindak sebagai bahan aprosidiak (meningkatkan keupayaan seks.)

—————————————————————————————

Dapatkah Hadiah Misteri Dengan Menjawab Soalan Kajian Ini <-Klik Sini


Pokok Tongkat Ali memerlukan beberapa tahun untuk mencapai diameter batang pokok sebesar 6 inci

KEGUNAAN DAN KEBAIKAN

1.

Menambahkan tenaga kesegaran badan

2.

Melegakan sakit urat dan lenguh-lenguh badan

3

Anti Malaria

4

Anti Tumor

5

Menyegarkan badan yang tidak bermaya

6

Mengandungi anti oksida yang bertindak sebagai agen untuk awet muda

7

Membantu mencegah demam

8

Membantu meningkatkan keupayaan seksual lelaki
Number of View :6687

5 comments

  1. satu batang pokok boleh menghasilkan berapa kilo extrak dan berapa jarak tanaman antara satu sama.

  2. Kalau yg tu kena tanya pihak MARDI, dia orang ade teknologi dalam penanaman pokok ini dan teknologi cara nak proses pun ade..

  3. boleh dapatkan data pasaran tongkat ali yang lengkap:

    1) jual mentah
    2) jual proses
    3) potensi masa depan

    *dalam Malaysia dan dunia

  4. salam semua,

    Tongkat Ali Hitam @ Tongkat Ali Baginda x de ke? Yg ni pahit la bro….kalau x salah ade pengilang gitau ari tu 100kg Tongkat Ali kering jika di akstrak dpt 3.5kg je, tp jika dibuat minuman tongkat ali pahit ni dpt 10,000 tin minuman dari 3.5kg yg akstrak tu. nampak sikit je dlm minuman yg dijual tu kan tp kalau nak dpt 100kg yg kering tu fuhh! susah oooi.

  5. sapa tau mana2 rujukan atau sumber untuk buktikan tongkat ali boleh guna untuk perempuan jugak? pernah dengar orang cakap boleh, tp, xde rujukan untuk buktikan la pulak..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam