Tanam Orkid

orkid

Ade sesiapa berminat tanam orkid ? 1 pokok RM6 sahaja. Sebelum anda beli pastikan anda tahu menjaganya.

orkid1

Syok kan bila tengok pokok orkid sudah mengeluarkan bunga. Kalau yang rasa tak sabar nak tengok orkid berbunga, elok terus sahaja beli yang dah siap keluar bunga. Cuma mahal sedikitlah harganya kan.

Number of View :24104

29 comments

  1. Hi. Saya baru saja memulakan hobi memelihara orkid. Orkid yang saya ada buat masa ini semuanya dibeli di Cameron Highland dan mengeluarkan bau seakan2 vanilla. Agak ragu-ragu untuk memelihara orkid tetapi setelah mengenal pasti keperluan untuk pokok2 orkid, saya menjadi semakin teruja utk menambahkan koleksi orkid.
    Saya ingin tahu, bagaimana untuk membeli orkid seperti yang telah awak offer? Jika boleh, saya inginkan orkid yang berbunga purple ya…Terima kasih…

  2. Assalamu’alaikum tuan rumah…hopefully bleh bg info pasal penjalan orkid tu ye…dah x sabar nak menambahkan koleksi orkid dah ni…

  3. salam

    helo..boleh beli orkid ke kat sini. saya nak hadiahkan kat mak saya..dia cakap soh cari yg nama dancing lady…ade tak

  4. salam…u ada website tak…saya nk tgk apa orkid yg ada dijual rm 6 tu….mcm mn penghantarannya?

  5. saya sudah 2tahun menjaga bunga orkid butterfly tapi tak mahu berbunga.Tolong saya……berikan tip penjagaan

  6. kalau nak orkid tu berbunga, rajin-rajinlah spray dengan baja orkid, ada macam-macam jenis. selalulah dia berbunga..

  7. salam ….kerongsangcollection,snng je nk jaga orkid butterfly ni,jngn siram dngn kerap(1x sehari pn dh ckup),klau hujan alih ke bawah teduhan,ia suka cahaya yg sedikit saja,klau ada daunnya yg kena penyakit ….cpt-cpt ptng buang daun tu atau pn bakar ia,spesis ni mmng ssh nk berbnga,tpi klau dah berbnga ssh nk berhenti……..

  8. saya juga pecinta orkid….malangnya orkid saya jarang berbunga la….baja dah letak tapi takda tanda2 nak kuarkan bunga…camna…ya..boleh tolong ajar……

  9. saya peminat orkid..saya br nk blajar2 tanam orkid…tp susah gak nk cr benih orkid…saya minat orkid yang dijual tue..mcmner nk bli yer?…

  10. saya baru berjinak2 tanam orkidni.. butterfly saya nak dekat 2 thn, baru lani nak berbunga… seronok sangat…

  11. Cik siti, kalau nak orkid rm6 memang ada dijual dimana mana kedai bunnga/nursery .jangan teerpedaya. Harga tu hanya batang nya shj utk ditanam. Yg dah hidup berbunga dlm pasu jangan harap dapat harga rm6. Wbgmana pun minat kamu utk bermain bunga tu amatlah baik. Teruskan kerana kamu akan rasa kepuasannya apabila ia menjadi

  12. Hi..i baru berminat tanam orkid n da ada beberapa jenis..
    saya berminat nak tambah lagi koleksi orkid sedia ada saya..dimana saya boleh dapat orkid rm6

  13. Assalamualaikum,sye pon bru nk brknaln dgn orkid.sye blom ad lgi orkid tpi dlm mse skrang Ni sye nk cri info tntng orkid dn Cara mmbiakkn nye jdi sye nk tnye Cara nk biakkn orkid phalaenopsis/butterfly.sye tngok pkok jnis nidis x brtunas baru or anak dia jdi sye nk info yg lbih mndlm tntng mmbiakkn orkid jnis butterfly Ni.tlong reply di fb sye or whtsap. Sye pon msih brskolah sye brumur 14 thun jdi duit pon x brape nk ad. Jdi tlong bri tnjuk ajar.
    Fb-hazriq sysmil
    Whtsap-0132819027

  14. Assalaam…

    Akak nak tanya nursery tuan di mana ya? Akak memang minat bunga orkid dan ada menanam pokok orkid sebagei koleksi tapi taklah banyak mana pun.

    Kalau boleh akak nak beli anak pokok orkid sekiranya tuan masih menjual lagi lah.

    Boleh wassap akak no. 01118524611.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam