Pokok Gerbera Berbunga Sepanjang Tahun

gerbera1

Pernahkah anda mendengar pokok Gerbera. Saya pun pertama kali menjumpai pokok ini masa pergi ke Cameron.

gerbera

Pokok Gerbera ini berbunga sepanjang tahun dan tempoh hayatnya seperti pokok saka.

gerbera2

Memang menarik bunga ini apabila digabungkan dengan pelbagai warna. Walau bagaimanapun, saya tidak pasti samada ia boleh ditanam di tanah rendah. Ada siapa boleh bagi komen ?

—————————————————————————————

Dapatkah Hadiah Misteri Dengan Menjawab Soalan Kajian Ini <-Klik Sini

Number of View :9350

4 comments

  1. admin,

    just nk bg pandangan…lepas ni untuk gambar2 pokok,kalau boleh buat dlm 2 pose….1 gambar daun@bunga@buah yg dh zoom in supaya nampak jelas & 1 lg gamba pokok tu yg keseluruhannya penuh supaya boleh agak2 & bayangkan pokok yang sebenar tu jenis pokok balak ke,menjalar ke,jenis renek ke…
    Bkn nk burung terbang,bkn jg nk ajar itik berenang…..sekadar nk bg pandangan…..!

  2. salam..
    bunga gerbera tu rasanya boleh ditanam ditanah rendah.. mak saya memang ada tanam kat rumah sebab dia memang minat giler dengan bunga tu.. ada mcm2 warna..
    kalau nak tengok boleh klik link kat bawah tu.. cumanya.. yg mak saya tanam tu kelopaknya lebih halus sikit dari yg ada di cameron tu.. hehe 😀

    http://mamawandiha.fotopages.com/?entry=1880091

  3. sexy mula tnm pkk ni yg jnis kg wrn putih curik dr rmh ‘mak angkat’. pd 2003 sexy tgila2knny n bli mcm kaler. btg bunga bbulu halus. bau bucuk2 mcm tai aym. mula2 daunny lebat tp lama2 tinggal 5-6. serba salah nk siram byk ke nk siram sikit. akhirny bila org dtg minta, sexy kasi je. sexy pn dh lupa. sexy x kn bli dh pkk ni coz x cinta spt cinta sexy kpd kaktus. PUN! en.fazli jgn ajak sexy prg kt situ, dkuatiri sexy mmungkiri janji sexy sndri! he2!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam