Bunga Kemboja berwarna pink

kemboja

Gambar bunga kemboja ni aku ambil masa menginap di Hotel Sri Malaysia, Kuantan. Memang jarang dapat jumpa bunga kemboja warna pink ni.. Daripada pemerhatian aku, daun bunga kemboja spesis ini lebih besar dari bunga kemboja berwarna putih.

Dikatakan juga, Sari bunga kemboja dipakai sebagai pewangi setelah mandi dan juga sebagai penyegar badan.

Number of View :10352

8 comments

  1. LAwa aku skg gila tanam kemboja cumam adamasalah di belkang daun sellau di serang serangga macm mana nak halau serangan yang menyerang duan kemboja nie?

  2. Ari tu kat umah blkg daun kemboja jadi putih-putih tu aku spray dgn air sabun je. skrg dah tak de. Rasa dah 6 bulan dah.

  3. saudara farid, cuba sembur pokok termasuk bahagian belakang daun dengan air basuhan beras.. dulu nenek saya buat serangga takut .. selamat mencuba..

  4. hi semua, saya sekarang minat gila dengan bunga kemboja tengah menanam banyak colour saya ingin bertukar tukar fikiran or melihat bunga@ warna kemboja yang lain – sesiapa yang punya minat sama tolong hubungi saya di – 014-869-0186 or hubungi email saya diatas.

  5. saya ada menanam 2 pokok bunga kemboja.
    Tapi bila saya mengbah dari pasu ke tanah , saya dapati bahagian bawah pokok terdapat seperti ubi membonjol.
    Saya tidak tahu adakah bunga ini sesuai di tanam di pasu atau ke atas tanah lapang.
    Jenis bunga kemboja yang saya ada daun nya amat kecil.

  6. Saya amik je kat kubor pohon ni, tapi kene minta izin dulu.Gratis……..macam macam warna ade, banyak mane nak tepuk dada tanye selera

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam