Bawang Putih menimbulkan masalah bau badan?

bawang_putih1

Aku ada mendapat email dari seorang pembaca yang berusia 30 tahun. Beliau ada beritahu sedikit amalan yang biasa diamalkan menggunakan bawang putih. Ikuti sedikit coretannya..

Saya ada amalkan makan bawang putih mentah, 2-3 biji sehari sejak tahun lalu apabila di ajar oleh kawan yg berbangsa cina. mula-mula memang susah nak telan…tapi lama2-lama ok dah. sejak dari tahun lepas, alhamdulillah saya belum lagi diserang selsema, batuk atau demam, penyakit angin/gastrik yg saya alami juga beransur pulih….. tapi saya tak pasti betul ke kalau kita makan bawang mentah akan menimbulkan masalah bau badan. Setakat ni tak pernah pulak orang lain komplen tentang ini.. tapi saya takut jugak..  so betul ke mitos yg mengatakan begitu….. apa pendapat anda? ”

—————————————————————————————

Dapatkah Hadiah Misteri Dengan Menjawab Soalan Kajian Ini <-Klik Sini

Number of View :3551

2 comments

  1. Kalau bau pun,xkan ada yang nk ckp terus terang….hehe..Tp baiklah percaya mitos tu spy sntiasa beringat nk pakai deodorant @ perfume.Macam makan petai la jg…Tapi sape2 yg mkn petai, lps tu cuba minum nescafe 3 in 1 @ apa2 kopi 3 in 1 InsyaAllah kenc… xde la bau petai lg….tak la pening kepala orng yang masuk tandas selepas tu…

  2. Memang betul bawang putih mempunyai aroma yang sangat kuat dan dapat meresap kedalam badan. Buktinya ambil seulas bawang putih diketuk dan letak dicelah jari.10 minit kemudian nafas anda akan berbau bawang putih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam