Anak pokok Asam Gelugor

Siapa yang belum pernah tengok anak pokok asam gelugor?

Memang susah nak dapat pokok asam gelugor ni. Tak ramai yang menjualnya. Seperti dalam gambar ni, harga pokok asam ni boleh mencecah sehingga RM16 bergantung pada saiz. Ada sesiapa berminat ke nak tanam pokok ni di rumah..

Number of View :14675

27 comments

  1. macam mana nak dapat kan anak pokok asam gelugor….
    dan cara nak tanam pokok ni supaya tak mudah mati…

  2. Saya beli anak gelugor dibazar Mardi MAHA dua tahun lepas dgn harga RM 3 ke RM5. Oleh kerana pokoknya besar dan polybagnya berat, parking pulak jauh, saya mampu beli 6 pokok saja. Olehkerana poko Mardi ni dari semaian biji saya tidak tahu ia jantan ke betina. Kalau jantan makan daunnya la. harapnya semua betina. Dulu di Rantau panjang, kelantan terdapat jualan benih asam gelugor kawin guarantee betina.

  3. saya ada kebun di Beranang Selangor lebih kurang 1.5 ekar, sekarang tanam asam gelugur. dapat benih kat pekan sari Beranang dgn harga RM8.00 sepokok. penjagaannya agak susah, beli 100 pokok kalau tak silap sekarang yang hidup cuma 42 pokok.
    macam mana nak bagi hidup subur dan cepat mendapatkan hasil.

  4. saya sedang mencari anak pokok asam gelugor yg hendak dijual…. kalau boleh nak yang jenis kawin.. urgent..!!!

  5. Asam kandis sebenarnya lagi sedap rasanya. Terutama jika kita masak singgang ikan (aya, kembong, tamban) pakai asam kandis rasa jauh lebih sedap dari pakai asam gelugur. Tapi benih kandis susah dpt..

  6. SASIAPA YANG BERMINAT INGIN MENDAPAT KAN ASAM KEPING GELUGUR.KELUAGA KAMI MEMPUNYAI KEBUN GELUGUR D PERIT ,BOLEH HUBUNGI SAYA D TALIAN 0192130600

  7. SASIAPA YANG BERMINAT INGIN MENDAPAT KAN ASAM KEPING GELUGUR.KELUAGA KAMI MEMPUNYAI KEBUN GELUGUR D PERIT ,BOLEH HUBUNGI SAYA D TALIAN 0192130600..

  8. Saya tengah mencari tanaman/anak pokok buah-buahan hutan spt:
    1).Asam gelugur- 100 pokok
    2).Bacang – 80 pokok
    3).Berangan-80 pokok
    4).Binjai -80 pokok
    5).Jentik-jentik x 80pkk
    6).Jering x 80 pkk
    7).Kedondong x 80pkk
    8).Kerdas x 80 pkk
    9).Kembang semangkuk x 80 pkk
    10).Kuinin x 80 pkk
    11).Kulur x 80pkk
    12).Kundang x 80pkk
    13).Mata Kucing x80pkk
    14).Nam-nam x80pkk
    15)Petai x 80pkk
    16).Rambai x 80pkk
    17).Sentul x 80pkk
    18).Sepam x 80 pkk
    19).Tampoi x 80pkk

  9. sy dr kg gajah perak…ada hampir 100pkk gelugor dan setiap pagi 100 ke 300kg berat buahnya yg dijadikan asam keping….jika berminat hubungi sy 012-3069123

  10. en zabidi..kat kpg saya berlambak buah asam gelugur yg masak..sbb pokok ni membiak dari biji. benih.kalu yang masak saya boleh bekalkan..trus boleh tanam..memang senang sgt tumbuh..email nisris06@gmail.com

  11. saya mencari buah asam gelugor yang belum diproses…
    memerlukan dalam jumlah yg banyak..
    berminat sila call & note me the price..
    “Memerlukan dengan kadar yang segera”…
    sila hubungi [0134039436]

  12. salam…kt saya ada anak pokok asam gelugor…harga rm18/pokok..pokok asam glugor kawin..gerenti betina..untuk tempahan..ni no saya 0136457706…untuk kuantiti yg byk..harga boleh bg diskaun lagi..

  13. @ShamsulNizam – salam…kt saya ada anak pokok asam gelugor…harga rm18/pokok..pokok asam glugor kawin..gerenti betina..untuk tempahan..ni no saya 0136457706…untuk kuantiti yg byk..harga boleh bg diskaun lagi..

  14. @ZABIDI BIN SAAD@ShamsulNizam – salam…kt saya ada anak pokok asam gelugor…harga rm18/pokok..pokok asam glugor kawin..gerenti betina..untuk tempahan..ni no saya 0136457706…untuk kuantiti yg byk..harga boleh bg diskaun lagi..

  15. Salam en ree atau sesiapa yg mempunyai ank benih pokok asam gelugor sebanyak seribu pokok.sila email saya dan boleh menghubungi saya di nombor 0102108699

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam